Екологічна небезпека чорних доріг

Специфический запах черного асфальта особо хорошо ощутим в жаркую погоду. Это словно горячая волна Специфічний запах чорного асфальту особливо добре відчутний у спеку. Це немов гаряча хвиля повітря з характерним ароматом. Чим більше припікає сонце, тим відчутнішим стає цей їдкий запах. Так пахнуть канцерогенні випаровування асфальту, які у поєднанні з іншими ароматами доріг (вихлопи, бензин, гума шин), створюють неприємне важке амбре, що не дозволяє водіям навіть трохи відкрити вікно і насолоджуватися свіжим вітром. Також неприємний аромат можуть відчувати пішоходи, що йдуть уздовж дороги.

Раніше вважалося, що причиною специфічного запаху є автомобільні вихлопи. Однак дослідники Єльського університету змогли по-іншому відповісти на запитання, чому запах асфальту відчувається здалеку. Всьому виною саме асфальт. Це з’ясували під час низки складних експериментів, де доводилося як розігрівати дорожнє покриття до високих температур, а й імітувати вплив на нього сонячних променів. Вдалося довести, що екологія асфальту дуже низька, він виділяє шкідливі речовини, які за шкодою можна порівняти з вихлопами автомобілів. Схожий ефект відбувається при нагріванні дахів із бітуму. На жаль, ця проблема актуальна не лише влітку, адже і в холодну погоду покриття значно розігрівається під колесами автомобілів під час руху.

Проблему автомобільних викидів активно намагаються вирішувати у всьому світі. Спеціальні еко-стандарти, відмова від бензинових та дизельних двигунів, контроль за рівнем СО – все це помалу пом’якшує негативний вплив від доріг. Однак тепер потрібна також альтернатива асфальту, який не менш шкідливий.

Вирішення проблеми в Україні

Насправді нові технології асфальту, який не шкодитиме екології, вже застосовуються для будівництва доріг у США. Ще приблизно півстоліття тому було запропоновано розробки з виробництва матеріалів для будівництва бетонних доріг та асфальтного сіро-бетонного покриття.

Сьогодні однією з найекологічніших технологій дорожнього покриття є розробка українських інженерів. Вони представили методику виробництва екологічних матеріалів, таких як серобетон (Нано-бетон) та сіркоасфальт (Нано-асфальт). На їхню думку, новий матеріал здатний не лише захистити екологію, а й знизити витрати на ремонт та укладання доріг. Крім того, відпрацьоване покриття можна використати повторно після попередньої переробки.

Докладніше в описі проекту “ЕкоНаноБуд”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Бажаєте стати партнером?
Давайте зв'яжемося та обговоримо!